Drukke weken - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Doris Hoefnagels - WaarBenJij.nu Drukke weken - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Doris Hoefnagels - WaarBenJij.nu

Drukke weken

Door: Doris Hoefnagels

Blijf op de hoogte en volg Doris

17 November 2014 | Ethiopië, Addis Abeba

Hallo allemaal,

Vorige week op zondag zijn we naar watervallen geweest. Het was zo’n 100 kilometer rijden vanuit Addis. We reden op verlaten wegen door de bergen. Het was prachtig daar, het regenseizoen is voorbij dus er stroomde niet heel veel water. We keken vanuit de bergen zo het dal in. Je kon de dorpjes in het dal zien liggen. Het was een prachtig uitzicht, we keken tegen een berg op. De berg liep recht naar beneden het dal in en de bovenkant was recht. het leek daardoor net alsof je bij het einde van de wereld stond. Veder zag je wilde apen rondlopen, duizend vogels boven je vliegen en op de achtergrond hoorde je het water naar beneden kletteren. Wij hebben daar een hele tijd gezeten en genoten van de omgeving, het geluid en beseft hoe gelukkig wij mogen zijn dat we hier zo zitten met ze allen.
Helaas was het te koud om erin te zwemmen. Aan het einde van de dag vertrokken we weer terug naar huis. We waren daar weer helemaal tot rust gekomen om er weer een goede week van te maken. De hele week zijn we erg druk geweest met de voorbereidingen voor de evenementen. Veder is een blinden groep vanuit Nederland aangekomen, die hier verblijft voor twee weken. We hebben een drukke week achter de rug. Wat wel erg mooi was om te zien is dat afgelopen vrijdagochtend moesten wij 40 minuten wachten op de blinden groep (door miscommunicatie met de chauffeurs). In Nederland zou je chagrijnig worden en terug naar binnen gaan en je nuttig maken. Hier was het totaal andersom. Wij zaten al in het busje, de chauffeurs hadden hun radio lekker hard staan en ze gingen gewoon dansen met elkaar en aan elkaar dansjes leren. Dat was prachtig om te zien, pure leed vermaak voor ons. Dus die 40 minuten vlogen voorbij en voor dat we het wisten was de ‘dansvoorstelling’ afgelopen omdat we moesten gaan. Je zou haast willen dat we nog langer konden wachten. Vrijdagavond zijn we naar de Nederlandse ambassade gegaan voor een ‘alles uit je hoofd quiz’. Het was nogal gek om zo onder de Nederlanders te zijn. Er werden weer typische Nederlandse grapjes gemaakt en af en toe schaamde ik me gewoon voor ‘ons volk’. We konden wel weer genieten van heerlijke gevulde koek.
Zaterdag zijn we naar een markt gegaan en heb ik nieuwe schoenen gekocht voor 300 Birr. Daarna zijn we naar winkeltjes geweest waar we souvenirs hebben gekocht. Je voelt je dan een echte toerist wat ik me normaal hier helemaal niet voel. Zaterdagavond weer een leuke avond gehad en zondag heerlijk rustig aan gedaan. De week is weer begonnen en zijn alweer hard aan het werk. De stage verloopt goed en ik leer hier erg veel. Zowel persoonlijk als op mijn vakgebied. Ook zijn we bezig met een paar uit de groep een reis te maken naar Tanzani. Daar zal ik mijn kerst dagen doorbrengen en oud en nieuw vieren op Zanzibar. Donderdag komen Mama, Peter en Ward alweer. Dan zullen we naar het zuiden van Ethiopië reizen. Super veel zin in om ze weer te zien en om hun alles te laten zien, hoe ik hier leef, wat ik doe en ze de mensen te ontmoeten met wie ik omga hier. Ik weet zeker dat ze het heel erg naar hun zin gaan hebben hier.
Tot snel!

  • 17 November 2014 - 13:44

    Melanie:

    hoi Doris, wat een prachtig verslag weer.
    Ik vind t zo fijn om te lezen hoe fantastisch jij het daar hebt, meid wat een ervaring toch!!
    Hoe leuk dat Marieke, Peter en Ward er bijna zijn, wens jullie een geweldige tijd samen toe!!
    Blijf genieten en ook deze leuke verhalen met ons delen! Tot gauw, veel liefs uit IJsselstein xxx

  • 17 November 2014 - 14:13

    Peter Van Loon:

    Hoi Doris, opnieuw een prettig verhaal en een mooi sfeerbeeld. We tellen de dagen af en zijn druk met gauw nog dit en gauw nog dat. Het idee jou snel weer te zien, de reiskoorts en het inpakken veroorzaken vele "to-do" lijstjes en post-it plakkers op de kamerdeur. Dikke kus en zie je. Peter

  • 17 November 2014 - 17:39

    Gerard En Lia Verrest:

    Hoi Doris,

    Alweer een interessant verslag. Ook heel leuk om naar Tanzania te gaan. Zanzibar, het kruideneiland, staat ook op onze todo vakantielijst.
    Erg benieuwd naar jouw ervaringen en natuurlijk ook de foto's!
    Verder wensen wij je hele fijne dagen met je moeder, Peter en Ward.

    groetjes

    Lia en Gerard

  • 18 November 2014 - 09:10

    Jorina:

    Wat een geweldige ervaring toch, Doris! Veel plezier met Marieke, Peter en Ward!!!!
    Groetjes, ook namens Harm en Marien.

  • 19 November 2014 - 08:07

    Annemarie Van Loon:

    Hoi Doris,

    Wat geweldig dat het zo goed gaat en je zo geniet van alle indrukken.
    Hele mooie verhalen ! Veel succes verder en een hele fijne week met
    je mama, Ward en ons Peter.

    Groetjes , Annemarie.

  • 19 November 2014 - 20:46

    Iris En Antonet:

    Ha moppie, wat ben jij een bofkont om zo tussen de apen te mogen zitten. Dat willen wij ook. Het is een leuk reisverslag en wat schrijf je beeldend. We kunnen ons voorstellen hoe mooi het daar is.
    Hoeveel is 300 birr ? Wij zijn wel heel nieuwsgierig naar je nieuwe schoenen. Kan je een foto sturen...als ze mooi zijn willen wij er ook een paar. Marieke gaat toch met 1 lege koffer terug. Ik ( Iris) Mis je, als ik naar rhea en gaia ga zal ik de groetjes doen. Dikke kus van ons Xxx

  • 21 November 2014 - 13:26

    Frans En Annemarie:

    HAI Doris Marieke Ward en Peter

    ff n vraagje Doris voor Oud en Nieuw heb je nog n plaatsje over voor 2 aardige luitjes in Zanzibar

    zoja dan zal ik de adressen door mailen ( Mang en Fats) jaloers !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



    geniet ze

  • 23 November 2014 - 17:18

    Helene:

    Hoi Doris, zo te lezen heb je een fantastische tijd. Je geniet er vollop van gelukkig. En dan zijn Peter, Marieke en Ward nu ook nog bij. Heerlijk om die ervaringen te kunnen delen met ze.
    have fun darling xxx

  • 23 November 2014 - 18:28

    Elleke Brouwers:

    Lieve Doris,

    Wat ik lees is geweldig. je hebt daar een prachtige tijd. Je kunt het ook mooi beschrijven. Zag die rechte berg helemaal voor me. Echt een belevenis. Zullen Marieke, Peter en Ward ook wel van genieten. Dat je veel leert persoonlijk en in je vak is begrijpelijk. Ik denk ook dat je leert goed prioriteiten te stellen in wat echt belangrijk is. Daar heb je dan je hele leven nog plezier van.
    Heb een goede tijd samen met die vakantiegangers. geef ze maar een dikke kus en zeg dat wij hier wel door zwoegen haha.
    Trouwens je oudejaarsfeest vieren in Tanzania is ook niet verkeerd. Als ik dit allemaal lees voel ik me een provinciaaltje hoor.
    Liefs van ons,
    Petrelleke

  • 10 December 2014 - 17:57

    Marieke, Ward En Peter:

    Voor alle meelezers van dit blog: in heel Addis ligt constant de wifi er uit. Dat maakt het lastig, zo niet onmogelijk nog te bloggen. Zelfs bij het Hilton hapert het voortdurend. Gelukkig had Doris net haar stageverslag al doorgestuurd naar school.
    Wij hebben natuurlijk ook met volle teugen genoten van de reis! Inmiddels weer terug en wat een ervaring! Supertrots zijn we op Doris dat ze daar zo ontspannen rondloopt, werkt en leeft. En wat een prachtig land en en wat een vriendelijke en toegankelijke mensen! Daar willen we nog wel eens naar terug!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Doris

Mijn naam is Doris Hoefnagels, ik doe de opleiding Event Academy op MBO Utrecht. 26 september vertrek in naar Ethiopië en ik ga wonen en werken in Addis Abeba. Ik zal stage lopen bij Respo International. Respo zet zich in om via sport en beweging kinderen met een beperking life skills bij te brengen.

Actief sinds 19 Sept. 2014
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 7690

Voorgaande reizen:

26 September 2014 - 15 Januari 2015

Stage in Ethiopië

Landen bezocht: