Vakantie en verhuizing - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Doris Hoefnagels - WaarBenJij.nu Vakantie en verhuizing - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Doris Hoefnagels - WaarBenJij.nu

Vakantie en verhuizing

Door: Doris Hoefnagels

Blijf op de hoogte en volg Doris

12 December 2014 | Ethiopië, Addis Abeba

Hallo allemaal,

Na een lange tijd weer wat nieuws vanuit Ethiopië.
Mijn ouders zijn hier geweest en we hebben een geweldige tijd gehad samen.
We zijn de eerste paar dagen in Addis geweest, ze zijn mee geweest naar Dires House of Sport en hebben mee gedaan met de programma's.
We hebben een city tour gedaan door heel Addis Abeba en de mooiste plekjes bezocht. Naar de grootste markt van Afrika geweest, de Merkato.
Daarna zijn we met een binnenlandse vlucht naar Arba Minch in het zuiden gevlogen. Daar hebben verschillende nationale parken bezocht zebra's, krokodillen en nijlpaarden gezien. We verbleven in een prachtige logde die uitkeek over verschillende nationale parken met een heerlijk zwembad erbij.
Na 3 dagen reden we veder het zuiden in naar Jinka, daar hebben twee stammen bezocht, de mursi en de arsi. Na 2 dagen trokken we veder naar Konso. Daar hebben we de konso village gezien. Een prachtige stam met prachtige mensen. Na wat tijd doorgebracht te hebben in Konso zijn we via Arba Minch en Hawassa terug gereden naar Addis Abeba. We hadden er heel wat kilometers op zitten. Maandag avond afscheid genomen van elkaar en vlogen ze via een omweg ,vanwege een staking, terug naar Nederland.

Vorige week vrijdag hebben we ons tweede spotlight evenement gehad. Dit keer voor 90 studenten van drie verschillende scholen. Het ging ontzettend goed, er waren veel bezoekers en de pers heeft een erg positief stuk geschreven in krant. Op mijn facebook pagina kun je de aftermovie bekijken.

Afgelopen maandag zijn we verhuist naar een ander guesthouse en we zijn er erg op vooruit gegaan! Het is een Amerikaanse villa in de vorm van een cilinder. We hebben uitzicht over de hele stad dat is zowel in de avond als overdag prachtig om te zien. De kamers en badkamers zijn veel groter en luxer. De sfeer in de villa is huiselijker dan in het andere guesthouse. We voelen ons helemaal thuis.

Vanavond gaat we naar een kerstmis feest bij Wims Holland huis. Morgen gaan we winkelen in het centrum en genieten van het heerlijke weer hier.
Over 10 dagen vertrek ik samen met vier andere naar Tanzania om daar de kerstdagen in een safari park door te brengen en met nieuwjaar zitten we op Zanzibar.

Liefs,
Doris

• 12 December 2014 - 13:36

Melanie:

woow Doris, wat fantastisch allemaal weer!! Zo leuk je enthousiaste verhalen te lezen.
    Gezellige Kerstdagen en een fantastisch Nieuw jaar op Zanzibar!! ( lucky you ;-) )

Doris

Mijn naam is Doris Hoefnagels, ik doe de opleiding Event Academy op MBO Utrecht. 26 september vertrek in naar Ethiopië en ik ga wonen en werken in Addis Abeba. Ik zal stage lopen bij Respo International. Respo zet zich in om via sport en beweging kinderen met een beperking life skills bij te brengen.

Actief sinds 19 Sept. 2014