VIP Xperience - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Doris Hoefnagels - WaarBenJij.nu VIP Xperience - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Doris Hoefnagels - WaarBenJij.nu

VIP Xperience

Door: Doris Hoefnagels

Blijf op de hoogte en volg Doris

05 November 2014 | Ethiopië, Addis Abeba

Hallo allemaal,

Donderdagnacht is er een doven groep vanuit NL aangekomen. Die de VIP Xperience hier volgen. Dat houdt in dat ze in twee weken meelopen met SPAT trainers van het House of Sport, een programma volgen waarin ze meer over Ethiopië te weten komen en allemaal op hun eigen interesse een programma volgen. Ze verblijven ook in het guesthouse. Het is een erg leuke groep en kunnen het goed met elkaar vinden. Zondagavond hebben we een workshop gebarentaal gekregen van hun. Nu kunnen wij ook een beetje via gebarentaal met hun communiceren. Ze hebben ook twee tolken bij zich dus via hun kunnen we ook goed communiceren.

Vrijdagavond zijn we naar het Holland house gegaan hier in Addis. We dachten dat er een borrel was maar het bleek een Helloween party te zijn. Waar iedereen eng verkleed en geschminkt was, wij kwamen er zwaar underdressed aan. Ondanks dat was het een erg leuke avond. Het was wel weer heel gek dat mensen je in het Nederlands aanspraken. Je moest opeens weer gaan opletten met wat je zegt, omdat ze je konden verstaan.
Zaterdag zijn we naar Piazza gegaan een stadje in de buurt. Ethiopië is bezet geweest door de Italianen en hier kon je de Italiaanse sferen in herkennen. Zaterdagavond zijn we naar een Duitse beer garden geweest. Lekker gegeten en Duits bier gedronken. Zondag hebben we een heel relaxed dag gehad aan het zwembad.

De workshops die we geven, als voorbereiden op het slot evenement, op de vier verschillende scholen verlopen erg goed. We hebben verschillende disciplines, sport en spel, dans en kunst. Ik vind het prachtig om te zien hoe de kinderen opleven in deze activiteiten. Vooral bij de blinden school. De kinderen zijn eerst erg afwachtend maar als ze eenmaal bezig zijn, gaan ze helemaal op in de activiteit.

Ik schrijf dit verslag al voor de tweede keer, omdat die door de slechte wifi hier in niet wordt opgeslagen dus ik hoop dat die het nu wel goed doet.

Ciao!

Doris

• 05 November 2014 - 17:31

Peter Van Loon:

Lieve Doris,

Wat een mooi verslag weer. Op deze manier kunnen we ons een klein beetje verplaatsen. Wat een prachtige ervaringen je allemaal opdoet en de hoeveelheid indrukken die je krijgt te verwerken. Ik vind het al indrukwekkend op zo'n grote afstand. Wat moet dat dan niet voor jou betekenen. Kanjer.

• 05 November 2014 - 23:00

MARIEKE:

Ook nog doventaal geleerd: wat een veelzijdige stage! xxx mam

Doris

Mijn naam is Doris Hoefnagels, ik doe de opleiding Event Academy op MBO Utrecht. 26 september vertrek in naar Ethiopië en ik ga wonen en werken in Addis Abeba. Ik zal stage lopen bij Respo International. Respo zet zich in om via sport en beweging kinderen met een beperking life skills bij te brengen.

Actief sinds 19 Sept. 2014