Eerste paar dagen - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Doris Hoefnagels - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Doris Hoefnagels - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen

Door: Doris Hoefnagels

Blijf op de hoogte en volg Doris

28 September 2014 | Ethiopië, Addis Abeba

Salem (hallo)

Na een lastig afscheid met heel wat tranen zaten we eindelijk in het vliegtuig om te vertrekken naar ons grote avontuur. Rond een uur of 3 waren we eindelijk aangekomen in het geust house, we waren doodop dus sliepen meteen.

Zaterdag gingen we met onze eigen vaste taxi chauffeur door addis heen rijden. Bij een paar mooie plekken zijn we gestopt om van het uitzicht te genieten. De natuur is prachtig hier. (Mama je zal het prachtig vinden)
De mensen zijn zo hartelijk, je wordt meteen geknuffeld en voor gesteld aan iedereen.

We gingen langs het kantoor (Dires House of sport) en we waren begroet als of we beroemd waren door een stuk of 10 kinderen. Prachtige en lieve kindjes met allemaal een stralende lach. Ze wouden met ons spelen en deden erg hun best in het Engels maar het kwam niet veder dan 'What is your name? of 'Name?' Toen we verder gingen en het kantoor verlieten werden we hartelijke uitgezwaaid.

De volgende stop was op een groot park wat voor de rijkere Ethiopiers is bedoeld. Er was een groot hotel, zwembad en wellness aanwezig. Iedereen die binnen kwam werd streng gecontroleerd. Er waren verschillende bruiloften bezig. Er waren photoshoots bezig met de bruid en bruidegom. Soms werden er in plaats van foto's van het bruidspaar foto's van ons gemaakt.
Ik vond het prachtig dat je daar gewoon mocht komen en kon kijken hoe het bruidspaar en alle gasten aan het dansen waren en feest aan het vieren waren.

Terug in het geust house waren we doodop en nam iedereen even tijd voor zich zelf.

We hebben daarna heerlijk gegeten bij Top View. Behoorlijk chique restaurant en we hebben voor een voorgerecht, drankjes en hoofdgerecht voor 5 euro gegeten.

Vandaag hebben we een rust dag en gaan straks zelf een beetje de omgeving ontdekken.

Met de groep is het erg gezellig.
Maandag gaan we voor het eerst naar het Dires House of sport (het kantoor) om te gaan kijken wat we gaan doen en wat de functies precies worden.

Liefs doris

• 28 September 2014 - 11:57

Peter Van Loon:

Hoi Doris, wat een leuk verslag. Een mooi sfeerverhaal. Fijn dat de start goed verloopt. Succes morgen met je eerste "werkdag". Dikke kussen van ons.

• 28 September 2014 - 16:57

Papa:

wat heerlijk schat hoe mooi je alles op schrijft wat je meemaakt. allemaal vraagtekentjes bij mij, hoe zal ze het maken? beantwoord je al!, heel fijn :) Heel benieuwd hoe het in Dires house zal zijn. xxx x x x papa

• 29 September 2014 - 20:27

Helene:

Hoi Doris, een goed begin is het halve werk en het klinkt zeker als een heeel goed begin. Succes met het echte werk. groetjes ook van de mannen hier, Hélène

• 30 September 2014 - 11:44

Marieke:

Wauw Doris.
    Wat klinkt het allemaal heerlijk!
    Misschien is het wel voor de allereerste keer dat die pikzwarte kindjes een blanke zien.
    En dan zien ze wel zo een pracht exemplaar.
    Dan valt elke andere Nederlander wel een beetje tegen.
    Lieverd......".....geniet ervan. Maar dat doe je geloof ik al......houd dat dan vast.
    Kus Marieke

• 30 September 2014 - 22:42

Oma Minnie:

Lieve Doris
    Ik vroeg aan Papa hoe ik toegang moest krijgen tot jouw mail en hij zei dat ik dat aan (tante) Marieke moest vragen. Zij was net bij me op bezoek en nu schrijf ik je dus meteen! Wat heb je in een paar dagen tijd al een boel meegemaakt.En allemaal verrassend leuke dingen: mooie omgeving , aardige medestudenten en hartelijke en vrolijke mensen in Afrika. Al een indruk van Addis Abbeba... Wat is alles anders dan bij ons, hè. Alleen al die uitgestrekte ruimte. Bij ons wordt elk stukje land gebruikt, voor huizen, wegen of landbouw en veeteelt. ...
    Maar het meest ben ik natuurlijk benieuwd als je echte werk begint. Ik ben heel blij dat je eerste indruk zo positief is!
    Voor nu alvast een dikke kus en tot de volgende keer,
    Oma Minnie